fredag den 18. september 2015

Det første skridt på vejen for at kunne bygge en så stor kampvogn ( Længde ca 120cm) er at anskaffe sig noget at måle efter.
Jeg købte et plastbyggesæt i størelse 1/35, og det bruger jeg så til opmåling! Alle mål skal ganges med 5,83.
Det har fra starten ikke været hensigten at alt skal være 100% kopi af den originale kampvogn-Det er simpelthen umuligt at lave stål dele i plastic-Uden det går itu. Så flere steder har jeg ændret lidt på tingene for at kunne lave dem på en printer.
FKS. de originale bælter på en centurion er lavet af små ens stål led som er samlet med lange bolte. Det kan ikke laves i plast, da ledene ikke kan holde til trækket fra de 2 elmotore. Jeg laver istedet led af plast, som skrues på hver side af 2 sikkerheds seler ( Hentet hos den lokale autoophugger)
Et andet sted hvor jeg har lavet ændringer fra den originale Centurion, er selve karosseriet! Siderne på den originale skråner lidt, så den er smallere i bunden og bredere i toppen. Det gør det yderst besværligt at lave både gearkasser, hjulophæng og affjedring-Så jeg har valgt at lave siderne vinkelrette på top og bund. Det gør alting nemmere, og det kan ikke ses når kampvognen er færtig




Ingen kommentarer:

Send en kommentar